Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

H ασυνέχεια του διαβάσματος...

...και η συνέχεια μιας ιστορίας

   Πολλές φορές συμβαίνει να μη μου αρέσει ένα βιβλίο. Δε μιλάει στην ... καρδιά μου. Γιατί το διάβασμα είναι και μια πράξη σχεδόν ερωτική. Αυτό που με απασχολεί τότε είναι αν θα πρέπει να εγκαταλείψω το βιβλίο. Αν θα πρέπει να παρατήσω αυτό το συγκεκριμένο σώμα από χαρτιά και τυπωμένα γράμματα και να πάρω στην αγκαλιά μου ένα άλλο. Αναγνωστικό διαζύγιο... Γιατί η αναγνωστική ... μοιχεία (για μένα τουλάχιστον) είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Αφήνω ένα βιβλίο για να διαβάσω ένα άλλο, που μου αρέσει περισσότερο. Και μετά επιστρέφω στο προηγούμενο. Και μέσα στο μυαλό μου μπερδεύονται οι ιστορίες και τα πρόσωπα, αλλά τόσο μεθυστικά, που στο τέλος επικρατεί ένα αφηγηματικό γαϊτανάκι...Το διαζύγιο όμως από το βιβλίο ... είναι και μια πράξη σκληρή. Σχεδόν επαναστατική. Εκκινείσαι από μια άρνηση για να καταλήξεις σε μια νέα θέση. Όπως και η Ιοκάστη. Η οποία άφησε τον Λάιο και πήρε τον Οιδίποδα. Βέβαια όχι με τη θέλησή της, άρα δεν ήταν και επαναστάτρια. Απλώς μου ήρθε η περίπτωσή της συνειρμικά... Για να αποφύγω λοιπόν το αναγνωστικό διαζύγιο, αποφάσισα να γίνω ... προαγωγός. Να προωθώ τα βιβλία που δε μου αρέσουν σε φίλους και να τα διαβάζουν εκείνοι (χωρίς βέβαια να τους αποκαλύπτω την πρόθεση της κίνησής μου). Στη συνέχεια θα μου μεταφέρουν την αναγνωστική τους εμπειρία. Με αυτό τον τρόπο σώζω ... την ιστορία. Πληροφορούμαι από τρίτους αυτό που θα απολάμβανα εγώ ιδίοις όμμασι. Αυτό που ξεκίνησα εγώ, περιμένω να το ολοκληρώσουν άλλοι... 

   

Και η αρχή έγινε με το "Γαϊτανάκι του έρωτα¨του Σέρχιο Πιτόλ. Ξεκίνησα να το διαβάζω με τη σκέψη ότι είναι ένας μεξικάνος συγγραφέας, συνεχίζοντας τη λατινοαμερικάνικη παράδοση... αλλά τον βαρέθηκα ... εκτενείς περιγραφές, αφηγηματική αμηχανία,,,κουράστηκα ... και το πάσαρα το βιβλίο σε μία φίλη. Δεν προέβλεψα όμως ... το βαρέθηκε κι εκείνη ... όσο για την ιστορία ... προέκυψε λειψή ... ένα έγκλημα στο Μεξικό ... κι ένας ιστορικός αποφασίζει να το διαλευκάνει ... ως εκεί ... η ιδιότητα του προαγωγού φαίνεται πως δεν μου πάει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου